Söndagspyssel

Idag har jag bara gottat mig med mina fina ungar. Dom sov hos Mormor & Morfar igår när jag var ute och åt och drack gott med mina underbara kollegor. Vid 13:30 åkte jag upp till päronen och då står middagen klar – Gräddig potatisgratäng, skysås smörstekta kantareller, kassler och grymt god sallad. Jäkel, vad gott det var alltså. OK, att min Mamma är en gud i köket, men detta var seriöst något utav det bästa jag smakat nån gång.

När vi kom hem fick Mini ett ryck som inte var utav denna värld. Städade hela lägenheten, vek tvätt, dammsög och bäddade alla sängarna. Min lilla mirakeltjej, bara 5 år gammal. ”Man får ju hjälpas åt Mamma, det säger dom på Pettson och Findus, och det är inga problem för mig.” Lilla kärleken ♥ Efter det så drog vi igång med lite pyssel. Mini ville ha vimplar till sitt rum, så självklart fick hon det ;)

vimplar1

Detta blir även mitt bidrag till fabriken denna söndag! Mini i säng, så nu blir det film med min store kille, som har studiedag i morgon. Debuten på fotbollskarriären var det idag ♥ Han var grymt pirrig innan, men det gick finfint! Han spelar numera för Oddevold.

2 tankar om “Söndagspyssel

TACK för din kommentar :)