Fabriken | färg

Veckans tema hos Fabriken är FÄRG!! Så svårt, sist gång det var färgtema så var min färg grön, eller ja, accenten i alla fall ;) Några få gröna detaljer lite här och var fanns det i mitt annars svart/vita hem.

Nu tycker jag själv att jag har börjar ta in lite mer färg, i alla fall för att vara jag. Mina favoritaccenter är smutsiga färger som senapsgul, dovblå, petrol och lime, men min bas är och kommer att förbli svart, vitt och olika nyanser av grått och lite trä (?). Det ger mig ett inre lugn med speciella färger, eller kanske lättare sagt avsaknaden av dem. Less is more, även när det kommer till färg enligt mig ;) Fast jag diggar färg egentligen! Dessvärre klarar jag bara av det i små portioner i taget.

Just nu så tycker jag ett framsteg är lillemans rum, som dock inte är klart. Min lilla kille som blir hela tolv år i morgon  Hans rum kommer att gå i svart, vitt, grågrönt, senapsgult och grått. Perfekt!

IMG_0376

Förutom smutsiga pasteller och trädetaöjer, så är jag just nu galet förälskad i koppar och rosé. Det får jag inte nog av!

sd

2 thoughts on “Fabriken | färg

  1. Ja, det vill jag jättegärna :-) Jag får besök ifrån Karlskrona, men dom åker hem på onsdag och så jobbar jag helgen, men torsdag har jag inga planer, så då ses jag gärna :-)

TACK för din kommentar :)

