TEMA | Inredningsfoto – tips

Idag är det torsdag igen, och jag är ute lite i sista minuten. Temat hos Fabriken idag är inredningsfoto-tips, och min kärlek är ju trasig :´( Jag fotar vanligtvis med min Canon 450d, men just nu har något inträffat med både kamerahus och objektiv, så det blir kameradoktorn nästa.

Jag är ju bara en ”hobbyfotograf”, och en självlärd sådan, så jag vet inte riktigt vad jag skall bidra med riktigt? Har en svägerska som är otroligt duktig och som matar mig med tips när jag fastnat. Som de flesta skulle säga så är ju ljuset A och O. Och har man ett bra naturligt ljus, så får man alltid de bästa bilderna. Åt vilket håll kommer ljuset in? Och hur påverkar det objekten? Innan vår Greklandresa i somras, så fotograferade jag nästan alltid med blixt, men Johanna (svägerskan) lärde mig vilka effekter jag kunde jag få bara genom att använda det naturliga ljuset och kamerans egna inställningar, så nu fotar jag bara manuellt, och försöker leka mig fram för att utvecklas, och då inte använda blixten alls. Dessvärre blir jag nästan gråtfärdig när jag skriver om detta för min kamera har varit paj i nästan en månad nu, och jag saknar den något otroligt. Måste verkligen göra något åt det ♥ 

Kika in till Fabriken för mer tips och härlig inspiration!

TACK för din kommentar :)

