Tidsinställt – DIY – paketkalender

När jag såg detta DIY-projekt så pirrade det verkligen till i hela kroppen på mig. Coolaste granen ever! En av de absolut finaste granar jag sett tror jag?! Åhh, vad jag gillar den… Vi har kommit överrens om att inte ha en riktig gran hemma i år. Jag vill bara ha det i några dagar och vi firar ändå jul hos mina föräldrar och dom har ju gran, så vi hoppar det. Men detta skulle verkligen kunna vara något… Kanske borde jag testa? It´s a house är det som står bakom detta spektakulära konstverk

Hon får två tummar upp, utan tvekan!

För att få till det hela så skriver hon såhär…:

”För att få till rätta känslan återanvände jag de rostiga spikarna och slog in 24 spikhuvuden att hänga upp paketen på.

Jag gjorde granen 160 cm hög. Översta plankan fick bli 40 cm lång, nästa 50 cm osv ner till den bredaste som mäter 100 cm. Mellan varje planka har jag ett avstånd på 8 cm och för att få ut rätt vinkel på spetsarna la jag en lång bräda över dem alla och ritade ut markeringar med en blyertspenna. Ett riktigt roligt pyssel var det!”
TACK för din kommentar :)

