TEMA | färg

Veckans tema hos Fabriken, som jag förövrigt ansöker som medlemskap i, är FÄRG och det är ju inte riktigt min starka sida. Jag gillar färg, men jag fixar inte riktigt att ha det i mitt hem, inte för mycket i alla fall. Det blir för mycket intryck och då snurrar det i hjärnan. Dock gillar jag massor att lägga till accenter. Och jag älskar dova lite smutsiga färger. Fast ibland blir det knalligt med, även om det inte oftast varar så länge.

Just för tillfället finns det en del senapsGULA accenter, men även lite GRÖNT  (men bara små detaljer dock), vilket tydligen symboliserar tillväxt, harmoni, fräschör och fertilitet och antyder stabilitet och uthållighet, enligt wikipedia. Men grunden kör vi på som vanligt svart/vitt.

TACK för din kommentar :)

