Ambulanstur och en hysterisk Mamma

Pust, jag hinner verkligen inte med mycket nu alltså och allt går i 18 knyck och jag försöker hänga med. Igår jobbade jag, en stund i alla fall, tills en orolig svärfar ringer och säger att sonen fått hjärnskakning pga av en spark i tinningen i skolan, och att han ligger och spyr och är matt. Ett samtal senare, med 1177, så skickades det en ambulans på stört. A fick åka ifrån jobbet för att åka med R i ambulansen, och den hysteriska Mamman som bara tjöt, fick kasta sig i bilen till NÄL. Väl där, efter en evighets lång väntan, så rullades ambulansen in och jag fick se mitt lilla gryn ligga där på båren med syrgas och slangar i näsan, och då tjöt jag ännu mer. A försökte avdramatisera situationen lite genom att säga att det var han det var synd om eftersom han hade skadat fingret lite på jobbet ♥

Efter två timmars väntade så fick vi i alla fall träffa en doktor och sent i natt försökte jag och A vårt allra bästa för att försökte övertala doktorn att få ta med Oss honom hem, och till slut fick vi ett OK, om vi lovade att väcka honom lite då och då för att se att pupilerna fortfarande reagerade bra och hade normal storlek, samt att reflexerna var bra på honom. Sagt och gjort! Och tur var att MAX var öppet dygnet runt för vi var grymt hungriga efter all väntan och oro. Lite pinsamt dock att komma insläpandes med en groggy unge mitt i natten och beställa mat… Jag funderade på att förklara läget, men jag var helt enkelt för trött. Dom fick undra!

När maten kom så stod en kille och käkade på R:s chilicheese, och hans kompis utbröt…

Kompisen: Vad faan håller du på med?

Killen: Jag är hungrig!

Kompisen: Men dom är ju inte dina ju…

Killen: Vaaaaa???!!!!

– Jag bara står och stirrar och får inte fram ett ljud…

Killen: Men herregud… Förlåt,  förlåt, förlåt, jag trodde det var mina som hade kommit…

– Stackarn skämdes rätt gött där… Jag sa att det var lugnt och gick och satte Oss, men sen kom han med SINA och gav dom till R, och bad sen om ursäkt lite till ;) PINSAMT!

One thought on “Ambulanstur och en hysterisk Mamma

TACK för din kommentar :)

