Inte så mycket att säga… Men lite längre än innan, och måndagsinspiration!

Jag har varit ledig sedan i fredags eftermiddag och är ledig fram till onsdag eftermiddag, förutom att jag skall jobba hemma i morgon. Och jag vet inte hur det kommer sig, men jag har verkligen stängt av allt. Jag städar, tvättar och pular hemma, men sen räcker det ungefär. Jag gör så ibland, och då vill jag bara vara hemma och vila och återhämta mig. Orden finns inte riktigt då… Och då behöver jag bara få vara!

I morses så vaknade Mini och jag halv 10 och det var så jäkla skönt. Sedan lämnades Mini på dagis och jag åkte vidare till Naprapaten, för att göra min debut där. Jag har prövat det mesta (massage, bad, TENS, akupunktur, avspänning, träning, olika kombinationer mm) för min nacke/axlar/rygg/bäcken, men ingenting har fungerat vidare bra och jag vägrar att sjukskriva mig. Jag är ju för bövelen inte ens 30, och ger mig gör jag inte i första taget. Idag var i alla fall dagen D och det var MAGISKT. Han gjorde underverk med mig och jag skulle rekommendera det till alla med värk. Sicken kille alltså. Han förklarade precis varför jag hade ont, och vart. Förklarade orsak och samband osv. Jag blev så sjukt imponerad att det fanns inte. Självklart så är jag inte helt bra efter bara en behandling, men jäklar vad gott det gjorde. Han knäckte rätt nacken, axlarna, ”mittryggen” och bäckenet. Min nacke känns flera centimeter längre än innan och jag kan nu vrida mitt huvud hela vägen, från höger till vänster… Ljuvligt! Skittrist att läsa, jag förstår det, men detta har verkligen gjort min dag.

Det är mycket i mitt huvud just nu, men inte mycket som kommer ut. Det snurrar där inne som en tvättmaskin som inte riktigt hittar off-knappen. Men det blir bättre, och snart kommer förhoppningsvis saker att komma på sin plats, och tills dess så är det bara att försöka njuta av åkturen så gott det går, även om man helst vill sitta stilla och bara vila…

Kärlek, lycka och harmoni till Er allaHär får Ni lite härlig måndagsinspiration… Ifrån Regines kreativiteter. Hennes fantastiskt fina stilrena kök, som jag bara älskar!

2 thoughts on “Inte så mycket att säga… Men lite längre än innan, och måndagsinspiration!

TACK för din kommentar :)

