Tidsinställt – Lena ”sundberg” Larsson och köksplaner

Ibland så tror jag minsann att jag har en ”Ove-sundberg-gen” i mig, trots att jag är väldigt duktig på att spendera pengar. För vissa saker bara jag avskyr att lägga pengar på. Bilen är en sån del. Betalar man in ca 4000 kronor/månaden på bilen så kan den väl åtminstone försöka hålla sig ren tycker man ju ;) Tvättade bilen för ett litet tag sedan (för första gången och haft den sedan juli :S) och bara någon dag senare så ser den ut som skit igen. Nu valde jag det billigaste alternativet så det var inte jättemycket pengar, men dock 129 kronor rätt i sjön känns det som, när man egentligen skulle behöva göra det nu igen, efter bara ett par dagar. Tråkigt!

Och förresten… Förstår Ni varför vi inte vill ha frostade glasdörrar?? – Gurr, för att se all jäkla skit. Jag kan verkligen inte ha ordning och reda i alla skåp. Jag behöver ett slit-och-släng-skåp som jag kan lägga sånt som inte haren ordentlig plats, och jag vill inte behöva se skiten…

Men nu till frågan då… SVARTA eller VITA luckor?? – De vita nere och det vita hörnskåpet skall alltså vara kvar. Men tycker Ni att vi skall vi köra SVARTA eller VITA på de resterande luckorna??

Är GRYMT TACKSAM för Era åsikterMotivera gärna era svar med :-)

9 thoughts on “Tidsinställt – Lena ”sundberg” Larsson och köksplaner

  1. *Ove Sundberg* – den va bra.. Är det ett *syndrom?* isf har jag det med i blodet..*Ler*
    slit-och-släng-skåp..*fnissar* – ja det skulle även jag behöva!

    Bilen skitig, jag har en svart bil, den är nästan aldrig ren, men om det finns miljötvätt hos er så tjänar du på att tvätta bilen där, jag betalar 40 kr.. *20 kr per pollett* – *rimligt* per gång :)

    Köksluckorna: Svar: shit pomfrites, kan du inte ha gråa?
    om jag hade fått ångra mig en gång till hade det blivit gråa, vita blir smutsiga & svarta dammiga – enligt mig, men på grått syns det inte lika väl oså passar det till kaklet & vitt & grått är snyggt ihop – *tycker jag* Men det var iof inget svar på frågan..

    Stor Kram ♥

    • Hi hi hi… Jag har ju med en svart bil. Inte jättepraktiskt men snyggt :-)

      Dom vita luckorna blir inte särskilt smutsiga faktiskt. Kan bero på att det är högglans kanske, men de håller sig mycket fräschare än de med frostat glas… Knepigt!

  2. Provat tvätta bilen för hand? Bra mkt billigare och ett familjenöje. Annars kanske R kan få det som uppgift för att tjäna extra pengar?

    Gällande skåpsluckorna så röstar jag för vita av den enkla anledningen att det är billigare att lägga till och ta bort färger genom att byta kakel och textiler. Vit är en bra basfärg.

    • Detta är faktiskt min första gång någonsin i en automatbiltvätt. Skall absolut tvätta bilen ute bara det blir någon grad varmare. R skall allt få hjälpa till han med :-) Han är duktig på att hjälpa till hemma, så det gör han nog gärna.

      TACK för dina tankar om luckorna ♥

  3. Min spontana tanke när jag såg köket så tänkte jag svart, för det ser modernt ut köket. Men vitt är ju alltid vitt!

TACK för din kommentar :)

