Nytt på husfronten

Just nu händer det massor på husfronten, och idag var snickarna här och satte in våran nya ytterdörr. Såå skönt! Vi började med ytterdörren nere först eftersom det drog kallt från den, men idag blev det även klart med dörr nummer två. Härligt Även en köksförvandling blir gjord idag. Dessvärre kan jag inte riktigt glädjas med det för det har varit sååå mycket kostnader med detta huset, och jag bara längtar till den dag vi kan börja leva ordentligt. Det är så mycket kostnader med hus, som man inte ens kan ana i sin vildaste fantasi, om något går snett. Och det hart ju betydligt mer än en sak gjort här hemma. Sorry, att jag är så låg, men idag är en sån dag helt enkelt. Räkningarna betaldes med, vilket gav mig ännu mer ångest. Jag är trött på alla kostnader på alla tråk-renoveringar man måste göra. Sån skit som är ett nödvändigt ont och som ändå inte syns… Tak, värme, dränering, tätning och isolering… you name it! Nej, nu får det vara slutgnällt för idag… PUNKT!

7 thoughts on “Nytt på husfronten

  1. Just såna tråkkostnader är ju bara så trist! :( Vi skulle behöva dränera, men det finns inte på världskartan att vi kan skaka fram de pengarna… Så nu när snön smälte och det regnade som fasen, så fick vi en fin pöl i källaren… Som tur är försvinner det fort och blir inte stående i väggarna, men särskilt bra är det ju inte… :/
    Är ju så mycket roligare när man kan lägga pengarna på synlig och rolig renovering! Eller bara LEVA för pengarna…
    Men snart har ni gjort allt det tråkiga med huset, sen blir det bättre!
    *kramar om*

    • Ja verkligen! Idag har jag bara velat gråta. Vi har renoverat sedan vi flyttade in för knappt ett år sedan, och man undrar om det någonsin kommer att ta slut. I alla fall alla de måsten som är så fasligt dyra.

      En pöl i källaren lät inge vidare du… Inte bara jag som vill spy på sitt hus ibland då?? TACK för kramen! Den var/är behövlig och kändes ända vägen hit ♥ Massa kramar tillbaks.

  2. Jag vet hur det är.. Vi skulle behöva riva upp alla golv i nedervåningen och isolera underifrån, mellan bjälklagen. Också en lagom kostnad..
    Skillnaden mellan mig o Seb är att när jag säger ”renovera” tänker jag ”tapetsera” (eller liknande), men om han säger ”renovera” tänker ”bryta ner hela huset och bygga upp det igen”. Vi har kommunikationsproblem i vårt äktenskap. :-)

    • Det är ju sååå råkigt. Och vi har redan lagt ner x-hundra tusen kronor på renovering redan, så jag vet inte hur vi skall få ihop det. En tripp till banken är i alla fall ett måste, men det tar emot :/

      • Ja, det känns jätteledsamt! Varken A eller jag har ju några direkta lån förutom huset (jag har ju studielånet då men) så det tar verkligen emot. Vi har inte jättemycket lån på huset om man jämför med många andra, men det tar emot ändå, och det känns riktigt jobbigt :-( Och vårat nya fina badrum hann vi använda i 3 månader innan det var förstört, och det kostade ju ”bara” 160 000 kronor :-(

TACK för din kommentar :)

