DIY – trendiga personliga muggar

Hur coolt vore det inte att skapa sitt egna trendiga personliga porslin. Silje och hennes barn har gjort just detta, och jag är grymt sugen på att pröva jag med. Jag tycker dom blev hur fina som helst.

  1. Först så ritar man vad man vill med porslinpennor. De finns hos Panduro för 59,90 kr. Skulle man rita fel torkar man bort färgen direkt.
  2. När man målat klart så låter man koppen torka under 24 timmar.
  3. Därefter så avslutar man proceduren genom att koka porslinet under 35 minuter på 150°. KLART!
Foton via Silje, kollage av mig
7 thoughts on “DIY – trendiga personliga muggar

  1. Tack!
    Inte konstigt att den tappade bokstäverna & motivet, jag trodde att de bara behövde torka i 24 timmar, *läste inte allt eftersom det inte höll, men ska tänka på det nästa gång att koka dem*

    Kram

      • ;) Ja vi provade på jobbet, men lät det endast torka, men det var borta efter bara några diskningar..
        Köp dem inte på panduro bara.. *ett tips bara.. om du inte vill köpa samma sak, fast det är dyrare där*
        Så *herrbutiken* Clas Ohlsson, har fyra i pack med olika färger, för samma pris som Panduro & de är precis lika bra kvalité, bara billigare..
        Så gör jag ;)
        Kramen

  2. Tänker på då man var lite och fick skriva namn på sin mugg på dagis på detta vis för att man skulle ha var sin och inte kivas =) Har även gjort detta med A då hon var liten =)

TACK för din kommentar :)

