DIY – ljuslyktor

För några veckor sedan så gjorde jag mina egna ljuslyktor, snabbt och enkelt…

  1. Ta lite olika storlekar på exempelvis syltburkar
  2. Blötlägg dom i varmt vatten tills etiketterna försvinner
  3. Köp hem ståltråd i önskad färg, finns billigt på järnaffärer eller blomsteraffärer
  4. Trä ståltråden kring glasburken i önskad form (jag gjorde så jag kunde hänga mina)
  5. Lägg i valfritt doftljus eller vanligt (jag tog stora doftljus från IKEA)
  6. KLART!

Vill man så kan man även limma glasburkarna och sedan rulla dom i socker, glitter, eller fakesnö för en frostig fin yta ♥ 

12 thoughts on “DIY – ljuslyktor

  1. Jag kan göra det… måste bara hitta ett ställe ute där jag kan göra det, vill ju vara anonymis ;)
    Stenar gillar jag, då kan man skriva vad man vill på dem & ge bort.. Jag brukar ta nagel lack genomskinligt efter när texten svalnat..
    Ett av mina tips..
    Kram

TACK för din kommentar :)

