Svart = damm? – Nix!

Svart behöver inte vara = damm, om man tänker till lite när man köper färg. Det har jag gjort med våran TV bänk som nu är som ny. Hela familjen är toknöjd!!

Samma färg, ger oerhört olika resultat beroende på vad man väljer för typ av färg, och vad färgen innehåller. När jag valde färg till våran TV-bänk så tänkte jag på att den skulle vara lätt att torka av, samt att inte allt damm skall synas direkt. Därför valde jag en svart vattenburen lackfärg (V 40). Den ser rätt matt ut, men ger en blank, slitstark yta så att inte dammet syns direkt och den är också jättelätt att torka av.

Väljer man helmatt, så är det kört helt enkelt, för då fastnar allt damm och skit och det är också svårt (ibland omöjligt) att torka bort. Lackfärg V 40 fäster oerhört bra, är jämt täckande för de flesta underlag och är speciellt bra för övermålning av inomhusmöbler. Perfekt, med andra ord.

Till dörrarna i källaren exempelvis så har vi valt en helmatt färg (vit dock) och jäklar vad man ångrar det. ALLT syns och det är skitsvårt att torka bort. Sååå, aldrig mer!!

2 thoughts on “Svart = damm? – Nix!

  1. Vet hur du kan göra med dörrarna..*L*
    Både charmigt & snyggt, det tror jag du tycker med, men återkommer senare, kanske i
    min blogg, vem vet el e-post!

    Julkram U ar perfect! ♥♥♥

TACK för din kommentar :)

