Förberedelserna har börjat!

Igår så satte jag igång och stekte köttbullar. Inte mindre än 3 kilo (!!!) så jag hoppas att det kommer att räcka. Jag menar, det är ju mer än köttbullar man skall ha på julbordet. Fin hjälp från mina kottar fick jag med ♥ Underbaringarna var så duktiga! Värre var det med Mamman som skar av sig halva tummspetsen och som strax därefter även skar upp tumme nr två också, även om det inte var lika allvarligt med den. Bra gjort Lena! A sa att han inte visste om han skulle skratta eller gråta, då det är mer regel än undantag att jag skär mig :/ Jag och knivar går inte ihop helt enkelt!

Så NU till frågan… VAD MÅSTE MAN HA PÅ JULBORDET?! Vad är Era favoriter?? Jag vill så gärna veta, då vi skall ansvara för julen i år :)

Så här fint hade Ernst dukat förra julen :) Jag lånade bilderna hos honom och gjorde ett juldukningscollage.

6 thoughts on “Förberedelserna har börjat!

  1. Honungsglaserade revben är ett måste, det är dögott om man gillar det, skinkan är nog *given*
    jansons tycker jag är gott eller vanlig potatisgratäng…
    inlagd löksill, sötstarksenap (jonnys)..*Ler*
    Rödbetssallad.. ja listan blir längre & längre..
    Finns en massa gott & man kan även hitta på något som inte brukar vara där Lena – ta något som ni tycker är gott – för varför vara som alla andra – jag är helt normal, men gillar att experimentera med godsakerna…

    Kram

  2. Skinka, köttbullar, prinskorv, sill, gravad lax, senap (Jonnys eller västerviks). Gör det till ert eget julbord, det är det som är det viktiga. Det ska vara saker man tycker om.

  3. När mina bröder var små så fick vi alltid välja varsin sak som skulle vara med på julbordet. Mitt egna stående val var (och är fortfarande) brunkålen. Minns inte vad brödernas val brukade vara – förutom en jul, då Viktor tvunget skulle ha med fiskpinnar!! :D

    I övrigt håller jag med ovanstående, välj de saker som ni själva tycker om!!
    Kramis på dig!

  4. Hemlagade köttbullar och lax (helst rökt) är det som står högst upp på min lista. Julskinka har på något sätt tappat sin charm. Visst är det gott, men jag hör till de som brukar köpa ett par tre kilo extra efter jul när den kostar tio kronor kilot, och använda i pastasåser och dylikt under flera månader… :-)
    Och jo såklart julost också!

TACK för din kommentar :)

