Lycka, som i en liten ask.

När jag kom hem så möttes jag av en liten tjej som sprang emot mig och kastade sig om halsen på mig och bara gapflabbade för att hon saknat mig så. Det är verkligen Mammas tjej det där Det spelar ingen roll hur kort stund jag varit borta, för hon vill vara med mig jämt. Och visst är det så underbart Ingen är gladare än jag. Jag har en riktig myskväll med mina barn, medan mannen är på fotbollsträning.

Men vet Ni vad? När jag kom hem från en hel dag i föreläsningssalen, så möttes jag inte bara av längtande glada barn, utan även av middag som stod serverad på köksbordet… Åhhh, det är lycka för mig TACK, min älskling!

Nu är det levande ljus tända i hela huset, och det sista i jobbväg är så gott som klart. Nu skall jag bara ha det gott som gäller. En dusch med, sen är det soffan som står på schemat :)

One thought on “Lycka, som i en liten ask.

TACK för din kommentar :)

