Idé inför julen

Vi har pratat hemma om att inte köpa så hysteriskt mycket julklappar i år. Jag brukar alltid börja så tidigt, så att jag skall ”hinna, och ha råd” att köpa alla. Det går åt sjukt mycket pengar och det hela blir bara hysteri. Och det är inte det julen handlar om. Så i år tänkte jag sätta in en extra summa på barnens konton och sedan bara ge dom några få klappar. För det som är det viktiga med julen är ju att man spenderar tid tillsammans med dom man ÄLSKAR och njuter av tiden tillsammans ♥

Men till idén då… Ofta har ju många sådana julkalendrar med småpaket som barnen får öppna varje dag. Jag har aldrig haft det, och tänker inte ha det heller. Tanken är fin, men den tilltalar mig inte. Däremot kanske man skulle göra små adventspresenter. En liten grej varje söndag innan jul och så firar man advent med god mat, kärlek, gemenskap och en liten prell på toppen.

Det skulle väl vara trevligt? – Tror att vi skall köra på det här ♥ Har Ni några speciella jultraditioner? Jag vill att vi skall införa någon egen i år. Vi har inte haft det innan och det skulle vara mysigt tycker jag!

Foto | Hem och lycka, genom google.

4 thoughts on “Idé inför julen

  1. Förra julen införde jag en ny *tradition*
    (kanske inte kan kalla den det?)
    Men alla vuxna köpte något för 100 spänn & slog in det till fina julklappar
    & drog lott om dem, man kan ju ha vad som helst i dem, de jag firade med, hade så tråkiga (enligt mig:))
    Medan jag hade köpt ingredienser till en rätt utan råvaran.. Lite kul tycker jag, dessutom blir ingen utan, men man blir inte fattig heller & det är ju som du säger att julen är till för gemenskapen, inte för det som ligger under granen eller är på bordet..

    En liten idé – som kan vara värd att göra någon annan glad!
    Kram från en annan bloggare …*L*

  2. Ja den där hysterin runt julklappar har jag varit trött på i några år nu. Försöker verkligen att bara köpa sånt dem behöver och kommer använda. Har nog lugnat mig väldigt mycket senare år iaf.

    När Tilda var liten tror jag att jag försökte mig på att göra nån sån paket-varje dag-kalender men det blir bara massa småskräp i den tyckte jag.
    Jag älskar traditioner och det har vi många. Bra idé med adventsmyset!

TACK för din kommentar :)

