Promenix strax

Jag skall packa ner M i vagnen, för första gången på evigheter och ta en liten promenix. Behöver röra på mig lite, för min kropp mår inte helt hundra, trots lång massage med iprensalva och varmt bad med både bubbel och avslappnande skum igår :/ Undrar om det går att byta ut den mot en ny?

Men men… Skall till sjukgymnasten och få massage och även påbörja varm bassängträning på torsdag, och jag hoppas att det kan lindra lite. Skall få låna en TENS-apparat med som skall hjälpa mig. TENS:en stimulerar nerverna genom att sända ut svag ofarlig ström. När man använder TENS:en så stimuleras och aktiveras kroppens egna smärtlindringssystem genom att aktivera beröringsnerver eller muskelnerver och på så vis kan man minska medicineringen. Det har fungerat på många tidigare så jag hoppas att det skall ge god effekt även på mig.

Nej, promenix var det… Brev behöver postas, Mamman och dottern behöver vallas och kameras behöver nyttjas. Sen får vi se vad vi kommer hem med? :)

2 thoughts on “Promenix strax

  1. Tens apparater är ett bra smärtstillande användnings medel, ta det lugnt bara, så du inte kör på högsta, det gjorde jag efter en whiplashskada för några år sedan – hoppas din värk släpper snart..

    Promenix kram till både dig & *M*

TACK för din kommentar :)

