Sjuklingar och matlistor

Sitter med en liten skrutta som  har sovit nästan hela dagen, och som nästan är varmare än solen :/ Och det värsta är att jag tänker, hur fasen skall jag lösa morgondagen. Jag MÅSTE verkligen vara på jobbet i morgon. Det finns inget alternativ! Men jag tror att vi har löst det rätt bra. Om jag går upp fem och åker till jobbet, och jobbar till 12, så åker A till jobbet klockan 13 och jobbar till 23. Det är minsann inte lätt att få ihop scheman och dylikt alltid… Självklart så vill jag helst av allt att skruttan skall få bli frisk så att hon får må bra. Måste kanske förtydliga det, så ingen tror att jag är en känslokall ragata som bryr mig mer om mitt jobb än mina barn, för så är inte fallet. Men jag har ett jobb som är svårt att ta ledigt ifrån, speciellt i när jag har deadlines som måste följas.

Dagen idag har besått utav att ta hand om en liten sjukling alltså, samt skrivit scheman och matlistor. Nu skall vi göra det lite lättare för Oss tänkte jag i matvägar. Allt blir ju så mycket smidigare och lättare om det är upp strukturerat. Detsamma gäller med handlingen. Vet man vad man skall äta så kanske man slipper handla en massa annan skit med, och då kanske det även räcker att köra en veckohandling?  Kan vara lite käckt att pröva i alla fall tänker jag.

Nu skall jag sätta mig vid ett dukat bord och äta ljuvligt käk som min blivande make har tillagat. Marinerad fläskfilé, stekt färskpotatis, två olika sallader och smörstekta majskolvar. Kommer kittla dödsskönt i kistan :)

One thought on “Sjuklingar och matlistor

TACK för din kommentar :)

